In de streekderby moest KV Lemmer het opnemen tegen koploper Joure. Bij Joure lag de druk er duidelijk op terwijl Lemmer vrijuit kon korfballen omdat het wist dat eremetaal niet meer haalbaar is.

Lemmer wist Joure vanaf het begin van de wedstrijd goed onder druk te zetten. Ze kwamen goed uit de startblokken en stond na 2 aanvallen ook 0-2 voor. Joure wist terug te scoren maar langzaam liep Lemmer weg van de thuisploeg. Joure probeerde aan te haken maar mistte helaas de kansen die ze kregen en met rust stond Lemmer met 4-10 voor. Na rust wist Lemmer de voorsprong tot 4-12 te vergroten waardoor de strijd gelopen was. Joure bleef proberen dichterbij te komen en bracht verse krachten in het veld om terug in de wedstrijd te komen echter Lemmer liet zich niet van de wijs brengen. Lemmer bleef scoren met en ging uiteindelijk met een 18-9 overwinning naar huis.

Lemmer speelt aanstaande zaterdag haar laatste thuiswedstrijd tegen Rood-Wit uit Wezep, de nieuwe koploper.